Er wordt vaak gezegd dat biologische voeding beter voor je zou zijn, maar is dat wel zo? Uit onderzoek van de Universiteit van Stanford blijkt dat biologische voeding maar een beetje gezonder is dan ‘gewoon’ voedsel. Onderzoekers van de Universiteit van Stanford namen 223 onderzoeken naar biologisch voeding onder de loep en kwamen tot de volgende resultaten.
Uit de onderzoeken blijkt dat:
- biologische levensmiddelen niet rijker zijn aan voedingsstoffen
- vetten en eiwitten evenveel voorkomen in biologische- als niet biologische voeding;
- je door biologische voeding niet minder gezondheidsrisico’s loopt
- biologische voeding amper vitaminerijker is;
- in niet-biologisch voedsel niet meer ziektekiemen voorkomen dan in etenswaren die zonder bestrijdingsmiddelen zijn geproduceerd.
- mensen die biologisch eten minder risico lopen om bestrijdingsmiddelen binnen te krijgen.
Is biologische voeding gezonder?,
